reklama

Ako to vypadá na detskej kardiologii 3

Kedže moje problemy s krvným tlakom a pulzom sa nezlepšovali , bol som hospitalizovaný na pondelok na detsku kardiologiu .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Detská kardiologia ,dakedy pre mna pojem uplne neznamy, no všetko nasvedčovalo tomu že si tento pojem budem pametať už navždy. Vela krát sa možme o detskej kardiologii dopočuť z médii alebo z televízie , ked celebrity chodia navštevovat deti na oddelenie . Už len z toho , že tu chodia pravidelne navštevovať celebrity a ludia z KDN (klub detskej nadeje ) je jasné že toto oddelenie nieje prechádzka ružovou záhradou .Večšina ludi si myslí ,že najťažšie oddelenie je detská onkologia , čo je samozrejme pravda , avšak detská kardiologia je hned na druhom mieste . Podobne ako na detskej onkologii aj tunak zomieraju deti . Kopu deti je tu v tažkom zdravotnom stave a tým pádom su neustále monitorovaní na ARO (jednotka intenzívnej starostlivosti ) . Vela detí tu strávi na oddelení aj niekolko týždnov až mesiacov a su tu prijaté počas roka aj viac než jeden krát. Niektorí pacienti ako som sa dozvedel su tu pravidelnými navštevníkmi 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na oddelenie som bol prijatí v pondelok , to je hlavný den v týždni kedy je najviac naplánovaných prijatí na oddelenie . Cez víkend sa totiž večšinou neprijíma a ani neprepušta. Pred prijatím som ešte musel odovzdať zdravotné potvrdenie , že netrpím žiadnou infekčnou chorobou, alebo nejakou inou nákazlivou chorobou . Dovod bol jednoduchy . Na oddeleni je kopu chorých detí a v prípade infekčneho nakazenia by sa u daných detí mohla vyskytnuť horučka . A myslím si že ani netreba vysvetlovať ake velke problemy by dokázala taká horučka sposobiť hlavne u detí s chorým srdcom , ked ludia so zdravým srdcom ledva vychodia horucku , tak v prípade chorých detí na srdce by to bolo aj 2-3 násobne ťažšie . V skratke, infekcie tak ako všade inde, pochopitelne nie su žiaduce ! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krátko po prijatí mi bola ukázana miestnosť s izbami kde budem spať . Bolo to presne v strede oddelenia . Miestnosť som zdielal ešte s dalšími dvoma chlapcami . Jeden mal 15 a druhí 9 rokov . Vsimol som si hned že ten 9 ročný mal na sebe nejaký pristroj . Po čase som zistil , že to bol 24 hodinovy ekg stroj . Zoznámili sme sa . Ten starší sa volal Stefan a ten menší ktorý bol krocha pri sebe sa volal Kubo . Vybalil som si kufor a ukladal veci do skrinky . Krátko nato ma zavolala doktorka do ambulančnej miestnosti kde sa merával krvny tlak . V miestnosti mi ako inak zmerali krvny tlak ,( ktorý bol stale vysoky až 155/90) a doktorka ma zoznámila čo sa sa mnou bude robiť a aká bude moja liečba . 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dozvedel som sa, že na oddelení budem tak dlho ako bude potrebné . Respektíve dokial sa mi urobia všetky naplánované vyšetrenia a samozrejme vela bude zavisieť aj od mojich výsledkov vyšetrení a od hodnot krvného tlaku . Dozvedel som sa, že sa mi bude merať tri krat do dna (ráno, na obed, na večer) krvný tlak a popritom budem chodiť v nemocnici na rozne vyšetrenia . V ten den som mal naplánované vyšetrenie očného pozadia a aj záťažovu ergometriu no vzhladom nato že som mal v tej dobe vysoký krvný tlak tak sa záťažova ergometria, teda jazda na stacionarnom bycikly pri ktorej by sa mi meral krvny tlak pocas fyzickej namahy pre istotu presunula na neurčito. Absolvoval som v ten den iba vyšetrenie očneho pozadia a sprevádzal ma aj moj spolubývajuci Stefan. Vysledky z vyšetreni očneho pozadia ktore mali zistit či sa nahodou nevyskytuju nejake zmeny na sietnici oka ktore by mohli naznačovat dlhodobejsi problem s vysokym krvnym tlakom dopadli negatívne u mna aj u mojho spoločníka Stefana. Ked sme sa znova vratili z vysetrenia na oddelenie , pri ktorom nas sprevadzala sestricka z oddelenia , bol už čas obeda ale predtým nam samozrejme ešte išli zmerať tlak. Tlak som mal ako inak stále zvýšený . Po meraní tlaku som sa vrátil na izbu ale krátko nato som počul prenikavý hlas ktorý sa ozyval po celom oddeleni OBEEED!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemal som moc velku chut , ale dačo som jesť musel . Koluje vela mýtov o nemocničnej strave a skoro žiaden z nich nevyznieva pozitívne . Bol som teda zvedaví ako to dopadne v mojom prípade.Sadol som si za dlhý asi 10 miestny stol do jedalne ktora sa nachadzala upne na kraji oddelenia a jedna zo sestriciek postupne kazdemu rozdávala jeho porciu . Postupne si ku mne prisedávali deti z oddelenia od tych malych az po tie velke . Boli tri druhy jedla a každý dostal iné jedlo niekto palacinky s džemom iny tarhonu s mesom alebo rezen s pyré. Neviem podla čoho zaležalo toto rozdelenie jedla bud podla zdravotneho stavu pacientov alebo možno to bolo iba nahodne kazdopadne ja som mal meso s tarhonou . Nebolo to najhorsie avsak ked to iste jedlo porovnám s domacou kuchynou az ma pichlo pri srdci .

Po obede som sa znova vrátil na izbu na ktorej sme mali síce televízor ale na pozeranie som nemal moc chuť . A tak som sa dal do debaty s mojimi spolubojovnikmi na izbe. Pýtal som sa na všetko odkedy su na oddelení , ako to chodí na oddeleni ake maju zdravotne problemy kedy im to začalo a rozne dalsie vyzvedne otazky. Bavil som sa hlavne so Stefanom.Kubovi moc nebolo do reči na oddelení mal zakazane jest sladkosti a ine nezdrave jedla na ktore bol zvyknuty takže si viete asi predstavit jeho naladu :) Stefan tak ako mi vyprával býval aktívny sportovec , hrával futbal a problemy so srdcom sa unho prvy krat objavili pri futbalovom zapase kedy mu velmi silno začalo udierat srdce až tak že musel ísť striedat

.Problemy so srdcom mal udajne už dva roky a už minuly rok bol takto hospitalizovany na oddeleni . Organicka choroba srdca a ani ine priciny ako problem s oblickami ktore by mohli sposobovat vysoky krvny tlak sa unho nezistili . Vysoky krvny tlak mal vsak stále, a to pritom bral aj lieky na srdce . Na oddeleni sa rozhodli že mu urobia dalsie dodatocne specialne vysetrenia a tak si ho zas a znova povolali na oddelenie . Medzitym sa osmelil aj Kubo .Ten mal problem so zuzenymi cievami ktore zasobuju srdce. Inak povedane mal ischemicku chorobu srdca to znamena že mal cievy zanesene tukom . Vzhladom nato že bol trocha dost pri sebe ma to ani tak neudivovalo avšak zarazilo ma ako može mat 9 ročny chlapec zanesene cievy . Ukladanie cholesterolu na cievy predsa trva dlhy casovy usek a je preto skor typicky pre starsie vekove skupiny a nie pre mlade deti . Ischemicka choroba srdca u deti je asi rovnako časta ako infarkt u detí . A predsa tomuto chlapcovi infarkt koli zanesenym cievam hrozil .

Bola len otázka času kedy Kubo bude musiet podstupit operatívny zakrok , bypass ktory ho zbaví tukovych usadenin na cievach . Zdalo sa však že Kubo si svoj vážny stav možno aj koli svojmu nizkemu veku neuvedomoval . Celkom som sa zasmial ked mi vravel že sa cíti celkom fajn , hlavne že nemusí isť zajtra do školy :) Skola, ani ja som do nej nikdy rád nechodil ale kebyže si mam vybrat či budem radšej v škole alebo chorí v nemocnici tak by samozrejme zvíťazila škola :) Celé poobedie sme zabili čas debatami alebo kukaním telky . Mal som po ruke aj notebook ale nedalo sa mi prihlasit na internet kedže na oddeleni sa nedalo chytiť wifi . Ani nevediac ako blížila sa večera a dalšie večerne meranie tlaku . O tom však až dakedy nabuduce 

Tomáš Haruštiak

Tomáš Haruštiak

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Student 4 ročníka gymnázia čiastočne aj počítačový programátor , ktorý každému rád pomože ak ho o to dakto požiada a ktorý je za každu srandu :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu